Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lipnie informuje, że w ramach Narodowej Loterii Paragonowej Ministerstwo Finansów zainicjowało akcję ,,POPIERAM LOTERIĘ”, skierowaną do przedsiębiorców i instytucji, które cenią uczciwość w interesach. 

 

Narodowa Loteria Paragonowa rozpoczęła się w październiku 2015 roku. Od początku cieszy się dużym zainteresowaniem i szybko zdobyła wielką popularność wśród Polaków, o czym świadczą miliony zarejestrowanych paragonów. Loteria to przede wszystkim akcja edukacyjna, która ma kształtować obywatelskie postawy i wspierać silne podstawy polskiej gospodarki. 

 

Każdy podmiot, który zadeklaruje poparcie dla idei przyświecających loterii może dołączyć do akcji. Wystarczy pobrać materiały Narodowej Loterii Paragonowej ze strony internetowej i wykorzystać je w swojej placówce. Szczegóły akcji dostępne są na stronie: https://loteriaparagonowa.gov.pl/ekstra/popieraja-nas.

 

Celem akcji jest zaproszenie przedsiębiorców i instytucji do wsparcia idei przyświecających Loterii, w której może wziąć udział każdy podmiot, który zadeklaruje swoje poparcie dla idei Loterii, tj. wspierania i budowania uczciwej konkurencji. Loteria ma bowiem uświadomić Polakom, że mają duży wpływ na kształtowanie uczciwego obrotu gospodarczego. Wydawanie paragonów przekłada się wprost na stan naszego wspólnego budżetu, czyli finansowanie szkół, szpitali, kolei czy dróg.  Loteria to przede wszystkim kształtowanie obywatelskich postaw i wspieranie silnych podstaw polskiej gospodarki.

 

Swoje poparcie można wyrazić przez skorzystanie z materiałów dostępnych na stronie www i wykorzystanie ich u siebie, tym samym przyczynianie się do poszerzania zasięgu oddziaływania Narodowej Loterii Paragonowej, która poza zabawą z atrakcyjnymi nagrodami, jest przede wszystkim akcją edukacyjną.

 

Zasady akcji są następujące:

 

1) do akcji może się przyłączyć każdy przedsiębiorca / instytucja po spełnieniu wymagań,

 

2) wysłać samodzielnie zgłoszenie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

 

2) aby przyłączyć się do akcji należy:

 

- pobrać ze strony internetowej https://loteriaparagonowa.gov.pl/pliki-do-pobrania banner, plakat lub ulotkę Narodowej Loterii Paragonowej,

 

- wykorzystać je u siebie w dowolny, wybrany sposób: rozwiesić plakat, rozłożyć ulotki, nakleić nalepkę, umieścić banner na swojej stronie www lub w miarę możliwości poprzez emisję spotu TV promującego Loterię,

 

- zrobić zdjęcie z placówki lub zrobić zrzut strony internetowej, które potwierdzą wykorzystanie materiałów,

 

- wysłać powyższe e-mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Ministerstwo Finansów weryfikuje zgłoszenie oraz deklarację, a następnie odpowiada na e-maila i potwierdza udział lub prosi o dodatkowe informacje, jeśli jest to wskazane. Po weryfikacji, logotyp podmiotu zostaje zamieszczony na stronie internetowej Loterii.

 

Ministerstwo Finansów ostrzega przed fałszywymi e-mailami, w których autor wiadomości informuje o „zadłużeniu w Departamencie Podatku". Nie należy otwierać wiadomości, ani załącznika. Załącznik zawiera kod złośliwy, który może uszkodzić lub zainfekować komputer.

Więcej: link

 Państwowa Inspekcja Pracy przestrzega przed fałszywymi powiadomieniami o planowanej kontroli inspektorów pracy, jakie zostały rozesłane do firm mailem w godzinach wieczornych 26 maja. PIP informuje , że takich maili nie rozsyłał, .mimo adresu spod którego były kierowane: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Państwowa Inspekcja Pracy nie powiadamia nikogo za pośrednictwem mejla o planowanej kontroli, gdyż w tym zakresie obowiązują inne, ściśle określone procedury.


Mając także na uwadze sygnały od pracodawców o zgłaszaniu się do nich rzekomych inspektorów pracy, przedstawiających odpłatne oferty szkoleniowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, informujemy, iż PIP nie prowadzi odpłatnych szkoleń dla pracodawców jak również nie wydaje za opłatą certyfikatów ukończenia kursów czy szkoleń. Tym samym nic wspólnego z Państwową Inspekcją Pracy nie mają oferowane przez osoby podszywające się pod inspektorów pracy certyfikaty umożliwiające prowadzenie działalności gospodarczej.
Wszelkie próby wyłudzenia pieniędzy w zamian za usługi, czynności, zaświadczenia czy nawet wydawnictwa Państwowej Inspekcji Pracy są oszustwem i należy je zgłaszać do organów ścigania. Można skontaktować się także z okręgowym inspektoratem pracy.

Pojawiły się rządowe propozycje obniżenia podatku CIT dla małych podatników i nowozakładanych firm - z 19 do 15 proc. Zdaniem Związku Rzemiosła Polskiego wprowadzi to niekonstytucyjny brak równości podatkowej – powiedziała Elżbieta Lutow ekspert ZRP w rozmowie z „Jedynką” (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia).

- Dla firm, które posiadają osobowość prawną, ta 4-punktowa obniżka będzie korzystna. Zajęliśmy jednak stanowisko, że nie możemy poprzeć proponowanych zmian, ograniczonych wyłącznie do firm z osobowością prawną, bowiem reprezentujemy przedsiębiorstwa działające jako osoby fizyczne - mówi Elżbieta Lutow z ZRP.

- Jeśli obniży się o 4 punkty podatek dochodowy tylko dla osób prawnych, będzie to złamanie jednej z podstawowych zasad konstytucji - równości podatkowej podmiotów - i stworzenie warunków nierównej konkurencji - mówi przedstawicielka Związku Rzemiosła Polskiego i dodaje, że należy pamiętać, iż projekt dotyczy wyłącznie obniżki CIT dla tzw. małych podatników, czyli mających przychody roczne nie wyższe niż 1,2 mln euro.

Więcej: link