Obowiązek składania plików JPK_VAT wraz z deklaracją VAT zostanie przesunięty z 1 lipca na 1 października 2020 r. dla wszystkich podatników VAT.

Termin wejścia w życie łącznego raportowania JPK_VAT z deklaracją VAT został przesunięty w związku z licznymi wnioskami przedsiębiorców o trudnościach we wdrożeniu nowego rozwiązania od lipca 2020 r. z uwagi na stan epidemii.

19 czerwca 2020 r. Sejm RP uchwalił ustawę o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19. Ustawa ta wprowadza zmiany w ustawie z 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw i określa nowy termin wejścia w życie obowiązku składania JPK_VAT z deklaracją. Ustawa zostanie teraz przekazana do podpisu prezydentowi RP.

Źródło: Ministerstwo Finansów

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało informacje, że od dnia 1 czerwca 2020 r. ruszają zajęcia praktyczne dla uczniów klas III branżowych szkół I stopnia, zarówno będących, jak i niebędących młodocianymi pracownikami.

W okresie od 1 czerwca 2020 r. zajęcia praktyczne będą mogły być realizowane dla uczniów klas programowo najwyższych branżowych szkół I stopnia zarówno będących, jak i niebędących młodocianymi pracownikami. Zajęcia te będzie można realizować po uzyskaniu zgody ucznia, a w przypadku niepełnoletnich uczniów – po uzyskaniu zgody ich rodzica lub opiekuna prawnego.

 

W przypadku uczniów klas programowo najwyższych branżowych szkół I stopnia będących młodocianymi pracownikami, którzy nie wyrażą zgody na udział w zajęciach praktycznych nadal będzie obowiązywało czasowe ograniczenie funkcjonowania jednostek systemu oświaty, podobnie jak dla uczniów-młodocianych pracowników pozostałych klas branżowej szkoły I stopnia. Tym samym do uczniów tych nadal będą miały zastosowanie przepisy art. 15f ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

Więcej: link

Wszyscy, którzy chcą złożyć wniosek do ZUS elektronicznie, mogą go przekazać wyłącznie za pośrednictwem portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Skany, zdjęcia czy wypełnione pliki word lub pdf przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez ZUS. 

Osoby, które przesłały swoje wnioski na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub inny adres mailowy, prosimy o przekazanie ich ponownie we właściwy sposób. Wnioski można składać do ZUS:

·         drogą elektroniczną – przez PUE ZUS

·         w formie papierowej – za pośrednictwem poczty,

·         osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).

Jeśli ktoś chce wniosek złożyć elektronicznie należy to zrobić za pośrednictwem naszej platformy PUE ZUS.

Jak założyć profil PUE?

Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu – przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej. Jest to bardzo proste i nie zabiera wiele czasu

Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz. Następnie należy ustalić hasło do konta, a na podany w formularzu adres e-mail dostaniemy login. Ze względów bezpieczeństwa trzeba również potwierdzić swoją tożsamość. Można to zrobić m.in. za pomocą profilu zaufanego ePUAP, czy podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego). Konto na PUE można zarejestrować także poprzez serwis bankowości elektronicznej (jeśli konto jest w banku, który zawarł z ZUS porozumienie). Można to zrobić:

·         przez stronę www.zus.pl – przy wyborze sposobu rejestracji należy kliknąć w ikonę swojego banku,

·         bezpośrednio ze strony swojego banku.

Mając już założone konto na Platformie Usług Elektronicznych, będziemy mogli szybko i bezpiecznie, nie wychodząc z domu, składać elektroniczne wnioski o wsparcie z ZUS w ramach m.in. przepisów tarczy antykryzysowej.

 

Kujawsko-Pomorska Izb Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Bydgoszczy wraz z Okręgowym Inspektoratem Pracy w Bydgoszczy włączyła się akcję wspierania pracodawców poprzez dostęp do rzetelnych informacji dotyczących zagadnień z prawa pracy i bhp w związku z pandemią.

Zachęcamy zrzeszonych w organizacjach rzemieślniczych przedsiębiorców do korzystania z wiedzy Specjalistów Okręgowego Inspektoratu Pracy w Bydgoszczy, którzy odpowiedzą oraz doradzą jak postępować w dobie nadzwyczajnego kryzysu.

Już od 17.04.2020r. rozpoczęta została kampania informacyjna w ramach, której możecie Państwo otrzymać bezpośrednie odpowiedzi na przesłane pytania na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Dodatkowo z zagadnień, które najczęściej pojawią się w pytaniach zostaną nagrane przez Okręgowy Inspektorat Pracy w Bydgoszczy materiały video i udostępnione Państwu do wykorzystania.

Pracodawco !

Inspektorzy pracy z Okręgowego Inspektoratu Pracy w Bydgoszczy odpowiedzą na Twoje pytania dotyczące prawa pracy i bhp w związku z pandemią.

Chcesz obniżyć wynagrodzenia lub wymiar czasu pracy pracownikom?

Nie wiesz, czy na pracy zdalnej możesz zmienić wynagrodzenie pracownika?
Chcesz się dowiedzieć jakie masz obowiązki w sferze organizacji pracy w świetle przepisów ustawy antykryzysowej?

Twoim pracownikom skończyły się badania okresowe? Musisz skierować pracownika na badania lekarskie albo szkolenie bhp?

A może masz inne pytanie do inspektora pracy, które dotyczy sytuacji kryzysowej?

Napisz na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.